Events Word lid

sluiten

Stap 1 voor een vitaal bedrijf? Een goed gesprek!

terug naar alle artikelen

image

Wij adviseren en ondersteunen bij het vormgeven én het op de juiste manier toepassen van deze HR-instrumenten in de praktijk. Maar onze belangrijkste taak? Dat is ervoor zorgen dat jij in gesprek gaat met je medewerkers

Less stress

Peggy: “De economie draait op volle toeren. Hartstikke mooi, maar binnen veel bedrijven betekent dit ook meer stress. Medewerkers moeten een grotere hoeveelheid werk verzetten en krijgen gedurende een werkdag veel meer prikkels te verwerken. Ondernemers hebben door drukte weinig tijd voor hun medewerkers waardoor ze onvoldoende op de hoogte zijn van wat er leeft op de werkvloer. HR-instrumenten helpen je om weer in contact te komen met de medewerker. Het allerbelangrijkste? Ga in gesprek met elkaar en vraag waar men tegenaan loopt in het werk. Door te luisteren neem je vaak al veel frustratie en stress weg.”

Talenten benutten

“Je leest het regelmatig in vacatures: ‘Wij zoeken iemand die out-of-the-box kan denken’. Laatst sprak ik echter een ondernemer die juist op zoek was naar een inside-of-the-box denker. Dat triggerde mij! Is dat eigenlijk niet heel logisch? Inside-the-box, daar zit het talent van mensen. Het is verstandig om medewerkers te laten doen waar ze het beste in zijn? Zo zijn ze in balans, blijven ze lichamelijk en geestelijk fit en ben je als ondernemer verzekerd van een productieve en vitale medewerker.”

B-Talented kijkt samen met ondernemers naar de talenten van hun medewerkers. Wat zijn deze talenten en hoe zet je die het best in binnen je bedrijf? Van het doen van assessments tot het voeren van functioneringsgesprekken. “Er zijn ontzettend veel HR-instrumenten die je kunt inzetten om het talent van medewerkers te achterhalen. Ook hierbij is het gesprek ontzettend belangrijk. Wat motiveert iemand, wat geeft energie en wat kost energie? Samen zorg je ervoor dat talenten optimaal benut worden.”

Wat doen we?

Het moge duidelijk zijn: een goed gesprek helpt om talenten te benutten en stress te verminderen. Met een vitale organisatie als gevolg! Dat klinkt simpel, maar veel mensen vinden het moeilijk om een goed gesprek te voeren. B-Talented biedt daarom ondersteuning. “Wij zijn deelgenoot van het gesprek en helpen medewerker en leidinggevende naar elkaar te luisteren. Hierbij zijn we de onafhankelijke partij die tegen de leidinggevende durft te zeggen: ‘Ik denk niet dat je de medewerker begrijpt’ Maar we spreken ook de medewerker aan als we merken dat de boodschap niet duidelijk wordt ontvangen. Zo maken we van een gewoon gesprek een goed gesprek. En daar hebben zowel ondernemer als medewerker plezier van!”

Tags

delen

B-Talented B.V.

Kapitein Hatterastraat 23-E
5015 BB Tilburg

www.b-talented.nl Lees meer >

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?