Events Word lid

sluiten

De droomformule van Viola Markus en haar droomteam

Fotografie: John Wiersma

Tekst: Marlène van Kuyk

terug naar alle artikelen

image

Koude acquisitie is iets wat heel veel anderen juist liever niet doen. Viola en haar team doen het juist liever wél. Maar dan wel op een andere manier: “Er zijn geen bedrijven zoals het onze. Wij genereren leads door de telefoon te pakken. Zo maken we van koude contacten warme contacten. Daar gaat wel een heel traject aan vooraf. Volgens onze eigen droomformule. Wij doen zoveel meer dan alleen bellen.”

 

Die droomformule deelt Viola gerust met anderen: “Hoe kom je ergens binnen? Dat stuk pakken wij aan. Daarvoor gaan we eerst naar de bron. Wie is jouw droomklant? Voor wie wil jij werken, in welke branche en welk werkgebied? Hoe groot mag die droomklant zijn, met hoeveel omzet en werk. Op basis van die kennis maken wij een adressenlijst met bedrijven. Vervolgens bedenken wij een leuke gadget om te versturen. Daarna gaan we met je zitten voor de dna-overdracht, om jouw bedrijf goed te leren kennen. Wie ben jij, wat wil jij en wat doe jij anders? Hierna gaan we koud bellen uit jouw naam. Eerst achterhalen we bij wie we moeten zijn, we willen niet doorverbonden worden. Als we een naam hebben, sturen we die persoonlijk de gadget. ‘De versierpoging’ zoals we dat noemen. Die volgen we op. Zo gaan we de diepte in en die afspraak plannen. En dat werkt, keer op keer.”

Alleen met tijd en vertrouwen

Voor een schoonmaakbedrijf haalde Viola de McDonald’s binnen: “Daar ben ik negen maanden mee bezig geweest. Tijd is in ons werk de belangrijkste factor, daarom duren de trajecten minimaal zes maanden. Iemand kent je helemaal niet, je moet eerst het vertrouwen krijgen. Daar starten wij en houden ons aan iedere afspraak. Daar kan maanden overheen gaan. Dat is het spel van koude acquisitie. Als je dat goed speelt, dan win je.”

Het klantenbestand van Optimaal varieert van een groot farmaceutisch bedrijf met 20.000 man personeel tot aan iemand die een app heeft ontwikkeld of een fysiotherapeut: “Voor het werk dat wij doen moeten we affiniteit hebben met een klant, een warm gevoel. Dat hebben we ook in ons team. Werkgeluk op de werkvloer vind ik heel belangrijk!”

Optimaal Academy vanaf januari 2022 online voor zzp’ers

Viola bruist van de ideeën en initiatieven. Een daarvan is de Optimaal Academy: “We realiseren ons dat onze trajecten niet voor ieders budget beschikbaar zijn. Tegelijkertijd willen we graag onze kennis delen en collega-ondernemers helpen. Daarvoor is deze online training. In tien modules, leer je van alles: van een adreslijst maken, je pitch, hoe je je onderscheidend vermogen naar boven haalt, hoe je het eerste telefoongesprek voert tot hoe je dat afsluit. Voor een relatief laag bedrag en in je eigen tijd en tempo. Met feedback, een certificaat en ook een uur sparren met mij behoort tot de mogelijkheden.“

Tags

delen

Optimaal Leadgeneratie

Mierloseweg 130A
5707 AR Helmond
085-1302212

www.optimaal-leadgeneratie.nl Lees meer >

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?