Events Word lid

sluiten

CM&P Eindhoven, jouw partners in succesvol ondernemen

Tekst: Esther Nagtegaal

terug naar alle artikelen

image

Bij Claassen, Moolenbeek & Partners, kortweg CM&P. Een netwerk van vakbekwame zelfstandigen die ondernemers begeleiden naar een zonnige toekomst. Frans van Melis en Marc Backus zijn samen met vier andere partners namens CM&P actief in Eindhoven, waar zij al hun kennis en kunde inzetten om ondernemend Brabant vooruit te helpen

Doen waar je goed in bent

Hun boodschap: “Ondernemer, je staat er niet alleen voor.” Frans van Melis legt uit: “Veel ondernemers hebben een goed idee dat ze vervolgens in de markt gaan zetten. Vaak blijkt dan dat er in dat proces, bijvoorbeeld op het gebied van middelen of organisatie, iets nodig is waar hij of zij niet zelf in kan voorzien, simpelweg omdat daar niet de grootste kracht ligt. Dan zijn wij er.” “Slim ondernemen is hulp halen waar je die nodig hebt”, vult Marc Backus aan. “Een ondernemer moet doen waar hij goed in is. Dat betekent niet dat hij alles alleen moet doen.”

“Wij zijn er niet om ja te knikken.”

Organisatie, financiën en strategie

CM&P biedt deskundige hulp op drie verschillende gebieden: het ondernemingsplan ofwel de strategie, financieren en bedrijfsoverdracht. Maar volgens Frans van Melis ligt dat in de praktijk wat genuanceerder. “We praten met de ondernemer om erachter te komen waar we hem mee kunnen helpen. Dat kan toevallig om één van die drie zaken gaan, maar net zo goed om een stukje van het een en een stukje van het ander. Als dat zo is, dan geven wij daar invulling aan.” Hoe dan ook, de vraag van de ondernemer staat centraal. “We helpen waar we kunnen en daarbij houden we ons aan onze core-competenties: organisatie, financiën en strategie”, gaat Marc Backus verder. “Het voordeel is dat we binnen onze eigen organisatie altijd kunnen terugvallen op een breed netwerk van specialisten die we kunnen raadplegen voor specifieke vragen.”

Voor en door ondernemers

In het kantoor in Eindhoven is veel kennis en kunde gebundeld. Zowel Marc als Frans hebben hun sporen in het bedrijfsleven wel verdiend. Marc werkte jarenlang bij een bank en kent de financiële wereld door en door, Frans was eindverantwoordelijke bij Del Monte in de regio’s Europa en Azië. Als zelfstandig partners bij CM&P zijn de heren nu zelf ondernemer en dat schept een band. “We staan naast de ondernemer en mogen hem helpen bij het oplossen van problemen en het halen van doelen. Dat geeft ontzettend veel voldoening”, zeggen ze. Dat wil overigens niet zeggen dat het proces zich in volledige harmonie voltrekt. “Wij zijn er niet om ja te knikken”, zegt Marc. “Wij zijn er juist om objectief kritisch te zijn en het denkproces te triggeren. We willen die partner zijn die je kunt vertrouwen, die waarde creëert. En dan moet je iemand weleens tegen de haren in strijken. Het is weleens gebeurd dat we een ondernemer een plan afgeraden hebben. Die was ons daar achteraf erg dankbaar voor.”

Foto: rechts Marc Backus, links Frans van Melis

Tags

delen

Claassen, Moolenbeek en Partners

Beemdstraat 5
5653 MA Eindhoven

www.cmenp.nl Lees meer >

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?