Sneller laden dankzij uniek koelsysteem
Teammanager Julia Niemeijer en partnerschipmanager Hieke van Heesch leggen uit: “Bij het opladen van een batterij komt warmte vrij. Bij een batterijpakket van een raceauto is dat enorm. Door de hitte degraderen de cellen van het batterijpakket sneller, hierdoor neemt de capaciteit en dus de actieradius snel af en moet de auto dus sneller worden opgeladen. Wij hebben een koelsysteem ontwikkeld waarmee we de warmte veel meer kunnen reguleren en bij nagenoeg alle omstandigheden constant kunnen houden, waardoor de accu sneller kan laden zonder oververhit te raken.”
Boost voor je persoonlijke ontwikkeling
Elk collegejaar gaat een nieuwe lichting studenten bij InMotion verder met waar de vorige gebleven was met ontwikkelen. Sommige studenten zetten hun studie er zelfs een jaar voor on hold. Veel oud-teamleden blijven ook na ‘hun jaar’ nog nauw betrokken bij InMotion. Drie jaar geleden startte het toenmalige studententeam met de bouw van de Revolution, die gesimuleerd tot zo’n 300km/u kan. De dag van ons gesprek met Julia en Hieke gaan ze ’s middags testen op circuit Zandvoort: “Voor dit project moet je racefan zijn, maar ook geloven dat het duurzamer kan. We hopen de auto-industrie hiermee uit te dagen. Daarnaast is het een jaar waarin je zoveel meer leert dan alleen in de collegebanken. Het is een enorme boost voor je persoonlijke ontwikkeling.”
InMotion
Automotive Campus 60
5708 JZ Helmond
info@inmotion.tue.nl
www.inmotion.tue.nl