Events Word lid

sluiten

Climate in Control is in control

Tekst: Marlène van Kuyk

terug naar alle artikelen

image

Net nadat Henry van Geffen ontslag had genomen van zijn ict-baan om zijn eigen bedrijf Climate in Control uit te bouwen, was daar plotsklaps corona: “Toen was er ineens niks meer. Dat gaf me wel de kans om goed na te denken waar ik naartoe wilde met mijn onderneming. Een stuk verduurzaming stond in mijn plan in elk geval voorop. Om het ook meteen goed te doen, zorgde ik ervoor dat ik alle certificeringen had. Die investeringen betaalden zich terug. Inmiddels stoelt Climate in Control op drie pijlers: airco’s, smart living (ook wel domotica) en zonnepanelen. Ons team bestaat uit vier mensen en de volgende uitbreiding komt er weer aan. We zijn enorm gegroeid de afgelopen jaren.”

Snel besparen met een airco

Bij een airco denk je al snel aan een minder flatteuze witte bak in je woning of kantoor. Henry lacht: “Dat is al lang niet meer. We hebben airco’s in diverse vormen, lage vloermodellen die minder opvallen en zelfs airco’s weggewerkt in de vloer. Ze zijn bovendien heel interessant nu, want je kunt er enorm mee besparen op je gasrekening. Met de huidige stijgende tarieven verdien je je investering dus veel sneller terug. Een airco is niet – zoals veel mensen denken - ‘net als’ een warmtepomp, het ís een warmtepomp. Hij geeft echter alleen warme lucht en geen warm water. Met Climate in Control leveren we airco’s aan zowel de particuliere als de zakelijke markt. Zo hebben we het afgelopen jaar bij Volvo Helmond alle kantoren voorzien van airco’s.”

Altijd voldoende op voorraad

Veel branches kampen momenteel met een gebrek aan materialen en maar mondjesmaat leveringen. Climate in Control niet, Henry blijft voortdurend investeren in het bedrijf: “Continuïteit is belangrijk, we hebben altijd voldoende op voorraad. Daardoor kunnen wij nog steeds installaties tussen de 4 à 6 weken garanderen. We zijn niet afhankelijk van anderen voor de leveringen van materialen. Die er momenteel simpelweg ook vaak niet zijn. Neem nou warmtepompen, die had ik ook in mijn pakket, maar daar ben ik tijdelijk mee gestopt. De levertijd ervan is nu namelijk een jaar en zelfs langer.”

“Continuïteit is belangrijk, we hebben altijd voldoende op voorraad"

Zonnepanelen volgens het boekje

Sinds heel recent installeert Climate in Control ook zonnepanelen: “Wij installeren zelf tot aan de meterkast. Voor het meterkastgedeelte hebben we een betrouwbare partij in de arm genomen. Alle certificeringen die denkbaar zijn hebben we. Wij zien dat veel bedrijven maar wat doen, er zijn veel cowboys in zonnepanelenland. Onze installaties voldoen aan alle Nen-normen en het meterkastgedeelte wordt gecertificeerd opgeleverd. Wij doen het precies volgens het boekje.”

Plannen voor 2023

Ook voor het komend jaar bruist het weer bij Henry: “We gaan ons bedrijf duurzamer maken, met onder meer de aanschaf van twee bussen die volledig elektrisch rijden. Daarnaast breiden we uit met een totaalpakket, een duurzaamheidsrapport waarin we klanten van a tot z gaan adviseren. Wat kun je doen aan verduurzaming van je woning of bedrijfspand? Alles wat niet ons specialisme is besteden we uit. Daarvoor werken we met hoogstaande partners, die echt de kwaliteit kunnen bieden die wij voor ogen hebben. We kijken niet naar merken, maar naar wat écht voor jou interessant is. Dat hoeft niet altijd het duurste te zijn.”

Tags

delen

Climate in Control

De Hoefkens 6F
5707 AZ Helmond
0641363088

www.climateincontrol.nl Lees meer >

Ook interessant

De Glascentrale ziet vanuit duurzaam pand vraag naar glas toenemen
Arno Spierings van De Glascentrale in Tilburg heeft geen spijt van de verhuizing van zijn bedrijf drie jaar geleden. Qua ruimte, logistiek en op het gebied van energieverbruik werden er grote stappen voorwaarts gezet. “Eigenlijk zou het magazijn best wat groter mogen zijn...”
Crown Business Center realistisch over energiemaatregelen
Het moderne Crown Business Center in Rijen heeft de voorbije jaren fors geïnvesteerd in energiebesparende maatregelen. “Toch ontkomen ook wij niet aan de hogere energieprijzen. Door het overzichtelijk te maken voor onze gebruikers hebben we het huurbedrag opgesplitst in huisvesting en een energiedeel”, zegt manager Geert-Jan van Bakel over het Center op Aeroparc.
Human2Human: de nieuwe klantrelatie
Vergeet Business2Business en Business2Consumer. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en dat vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en commercie. Onderscheidende kracht is essentieel!
Aeroparc Gilze-Rijen biedt nog meer kleinschalig verhuur
Een gewilde plek voor bedrijfshuisvesting. Zo mag Aeroparc in Gilze en Rijen wel worden getypeerd. In enkele jaren ging de bezetting van dertig naar 85 procent. Tijd voor een nieuwe stap, een met mogelijkheden voor andersoortige, meer kleinschalige bedrijven.